הח"כים החרדים מנעו קיצוץ בתקציב הישיבות והכוללים

יו״ר ש״ס השר הרב אריה דרעי, מברך את סגן שר האוצר ח״כ הרב יצחק כהן על פעילותו החשובה להקפאת הקיצוץ שהיה מתוכנן בתקציבי הישיבות בסך 20 מליון שקלים, וכן על פעילותו לשחרור תקציבי הבטחת ההכנסה לאברכים, החיונית מאד לפני החגים מרובי ההוצאות
איתי גדסי 3 Comment on הח"כים החרדים מנעו קיצוץ בתקציב הישיבות והכוללים

בימים הקרובים יועברו תשלומי מלגת אבטחת הכנסה עבור שלושה חודשים ולאחר החגים יקבלו האברכים את המלגה רטרואקטיבית מתחילת 2016 בפעימות של שלושה חודשים • דרעי: מברך את סגן שר האוצר ח״כ יצחק כהן על פעילותו החשובה להקפאת הקיצוץ

צילום: Flash 90.
יו״ר ש״ס השר הרב אריה דרעי, מברך את סגן שר האוצר ח״כ הרב יצחק כהן על פעילותו החשובה להקפאת הקיצוץ שהיה מתוכנן בתקציבי הישיבות בסך 20 מליון שקלים, וכן על פעילותו לשחרור תקציבי הבטחת ההכנסה לאברכים, החיונית מאד לפני החגים מרובי ההוצאות
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

לאחר דיונים מול ראשי אגף התקציבים באוצר, יו"ר ועדת הכספים משה גפני וסגן שר החינוך מאיר פרוש, הצליחו למנוע קיצוץ בתקציב הישיבות והכוללים בעיצומה של תקופת החגים בה ההוצאות הכלכליות גדולות.

פעילות זו התבקשה בעקבות הודעת האגף למוסדות תורניים בראשותו של מר עמוס צייאדה, לפיה ערך הנקודה לתלמיד בישיבה ולאברך בכולל יורד בעשרות שקלים מהערך המקורי שנקבע בהסכם הקואליציוני בין יהדות התורה לליכוד ויעמוד על 410 שקלים לבחור ישיבה וסכום המלגה לאברך יעמוד על 738 שקלים, כאשר עד עתה ערך הנקודה לבחור ישיבה עמד על 464 שקלים וסכום המלגה לאברך עמד על 835 שקלים.

בהמשך להודעת האגף למוסדות תורניים הגיעו פניות רבות ממנהלי מוסדות והן מאיגוד מנהלי הישיבות שקבלו על הקיצוץ.

בשיחה שקיים סגן השר פרוש, עם מר עמוס צייאדה, באשר למקור הקיצוץ, התברר כי בניגוד לשמועות שרווחו כי הקיצוץ נובע מהריבוי הטבעי המבורך של תלמידי הישיבות והכוללים, מקור ההפחתה בתקציב הישיבות בקיצוץ הרוחבי שמתוכנן להתבצע בכל משרדי הממשלה, דבר שהוביל גם לקיצוץ בתקציב האגף על סך עשרים מיליון שקלים.

סגן השר דיווח על כך מיד ליו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני, שלמרות שהיה באמצע ישיבה הפסיק את הדיון בוועדה שבראשותו והזעיק מיד את ראשי אגף התקציבים באוצר לדיון דחוף בעניין. במהלך הדיון קבל הרב גפני, על העובדה שבאגף למוסדות תורניים מיהרו לקצץ בתקציבי הישיבות למרות שהקיצוץ לא עבר את אישור ועדת הכספים.

כעבור שעה קלה נמסר לסגן שר החינוך פרוש, ע"י מר עמוס צייאדה, כי אגף למוסדות תורניים קיבל הנחיה מאגף התקציבים באוצר שלא לקצץ בתקציבי הישיבות והכוללים וערך הנקודה יעמוד כפי שהיה עד עתה.

מלשכתו של יו"ר ש"ס אריה דרעי נמסר כי "יו״ר ש״ס השר הרב אריה דרעי, מברך את סגן שר האוצר ח״כ הרב יצחק כהן על פעילותו החשובה להקפאת הקיצוץ שהיה מתוכנן בתקציבי הישיבות בסך 20 מליון שקלים, וכן על פעילותו לשחרור תקציבי הבטחת ההכנסה לאברכים, החיונית מאד לפני החגים מרובי ההוצאות".

בש"ס מספקים גרסה נוספת לטיפול בהקפאת הקיצוץ, ואומרים כי אתמול כינס סגן השר איציק כהן בלשכתו את בכירי אגף התקציבים והאוצר, ובתיאום עם לשכת שר החינוך נפתלי בנט והאגף למוסדות תורניים במשרד החינוך, הורה על הקפאת הקיצוץ לישיבות.

בנוסף, פעל סגן השר לשחרור כספי הבטחת ההכנסה לאברכים לפני החג, כאשר בס״ד 3,000 אברכים קיבלו היום תשלום ראשון של הגימלה – תשלום רטרואקטיבי מיום 1.1.2016. האברכים יקבלו את הגימלה וההפרשים בפעימות של 3,120 שקלים כל תשלום.

כך או כך, ביתד נאמן ובעיתון המבשר נשאו על נס את פועלם של ח"כ גפני וסגן השר פרוש על שיתוף הפעולה למניעת הקיצוץ, ולנו נותר רק לקוות שחברי הכנסת ימשיכו לעמוד יחד על המשמר למען הציבור.



3 תגובות

מיין תגובות
  1. 3

    חשוב מאוד, אבל עדיין מדובר בפירורים לעומת סכומי העתק שנגרעים מכלל מערכת החינוך החרדית בגילאי היסודי, כאשר התחשיב לחרדים מחושב מתוך סל מקוצץ שלא כוללת אץ כל התקצוב הנלווה לאופק חדש וכו'
    משרד האוצר יחד עם משרד החינוך ביד אחת גונבים את הסנדביץ של החרדים ומשאירים את זה מאחורי הגב וביד השניה מנופפים בפירורים(חשובים וקיומיים, אין חולק), נותנים לחכי"ם החרדים לנתר כמו דגי רקק ולקפץ בכדי לתפוס משהו, ואחר כך עוד רבים על הקרדיטים!!!
    פשוט שיא האיוולת!

  2. 2

    אבל משרד החינוך שלח דוח חדש שיש קיצוץ של 35 שקל אז לא ביטול לגמרי את הקיצוץ

  3. 1

    לכל המגיבים "הגזעניים" תתקפו גם את האשכנזים שלכם לא רק את דרעי וחברי התנועה הקדושה